Zpět na úvodní stránku
Veřejný závazek pracoviště Linka důvěry
a psychologické pomoci v Plzni
  1. Typ služby
  2. Telefonická krizová pomoc NONSTOP 377 462 312 , 605 965 822
    Od 27.9.2012 je znovu zahájen nonstop provoz.

  3. Poslání
  4. Formou telefonické krizové intervence aktivně usilujeme o stabilizaci psychického stavu uživatelů, přinášíme psychickou podporu, nasloucháme, motivujeme k překonání jejich krize či obtížné životní situace, společně hledáme východiska ze situace, kterou neumí řešit vlastními silami.

    Kromě telefonického kontaktu nabízíme základní sociální poradenství po internetu -email:ld.plzen@atlas.cz - odpovídáme do 3 dnů

  5. Cíle služby
  6. Cílem služby je, aby se klient ve svojí obtížné/krizové/ situaci vyznal, měl představu a potřebné informace o tom, jak bude svoji situaci řešit a zůstal součástí svého přirozeného prostředí. Služba je kvalifikovaně a situaci přiměřeně poskytována na základě individuálních potřeb klienta s respektem k jeho základním lidským právům/ bez rozdílu pohlaví, rasy, původu, náboženské a sexuální orientace, řeči, handicapu, politického přesvědčení a postavení ve společnosti/

    Aktuální -stabilizace psychického stavu uživatelů, zamezení toho, že se krize bude prohlubovat,uvolnění napětí, zmírnění příznaků, překonání krize, perspektivní cíl - propracování blízké budoucnosti.

    Služba LD poskytuje dle individuální zakázky uživatele

    • - krizovou intervenci
    • - podporu (při všech situacích, které neumím zvládnout navyklým způsobem)
    • - opakované podporu (lidí osamělých, v chronické krizové situaci atp.)
    • - prostor pro ventilaci obtíží
    • - základní psychologické a sociální poradenství
    • - informace o psychosociálních a zdravotních službách a kontakty
    • - v případě potřeby distribuci do navazujících zařízení a služeb
  7. Cílová skupina
  8. 1/celá populace v subjektivně obtížné životní situaci (může jít například o problémy se sebou samým, vztahové problémy, různé typy krizí, osamělost atd.). Služby Linky důvěry a psychologické pomoci v Plzni jsou poskytovány každému, kdo se na linku obrátí, bez omezení věku, bydliště, problematiky. V případě, že uživatel potřebuje jiný typ služby (např. právní poradenství), poskytujeme příslušné kontakty.

    2/ informovaná veřejnost - primárně preventivní program zaměřený na seznámení s krizí jako přirozenou součástí života a s krizovými službami pro děti a dospělé,informace pro média,pro úřady,instituce, spolupracující odborníky

    Služby neposkytujeme a můžeme odmítnout dle zákona v případech:

    • - plná kapacita služby
    • - jiná cílová skupina
    • - volající vyžaduje něco jiného než nabízí sociální služba)
  9. Principy poskytování sociální služby
  10. Služba zachovává a rozvíjí důstojný život uživatelů, je bezpečná a je poskytována odborníky.

    Anonymita a bezpečnost

    Uživatelé často využívají služeb linky důvěry právě kvůli anonymitě, která jim poskytuje pocit bezpečí v kontaktu.

    Nízkoprahovost

    Jsme dostupní pro každého, kdo potřebuje službu linky důvěry.

    Akceptace potřeb a volby uživatele, respekt k němu a jeho názoru. Patří k zásadám

    krizové pomoci, že volajícímu nasloucháme, reflektujeme jeho situaci, poskytujeme mu podporu, ale zásadně mu nevnucujeme řešení. Individuální a aktivní přístup k řešené situaci,citlivé a empatické zacházení.

    Možnost ukončit či přerušit kontakt se službou kdykoliv

    Odbornost

    Všichni pracovníci jsou vzdělání v oboru telefonické krizové intervence a při poskytování služby se řídí etickým kodexem pracovníka linky důvěry a pracoviště linky důvěry.

    Služba je poskytována zdarma / pouze za cenu běžného telefonického hovoru/

    Právo na informace - poskytnutí informací potřebných k řešení situace případně

    kontakty na jiné psychosociální služby

    Možnost podat stížnost - na krizového pracovníka , kvalitu služby,organizaci

    u vedoucího pracovníka a zřizovatele

1.5.2012 Simona Bejvlová
Vedoucí LDPP