Telefonická krizová pomoc NONSTOP 377 462 312 , 605 965 822
Od 27.9.2012 je znovu zahájen nonstop provoz.
Formou telefonické krizové intervence aktivně usilujeme o stabilizaci psychického stavu uživatelů, přinášíme psychickou podporu, nasloucháme, motivujeme k překonání jejich krize či obtížné životní situace, společně hledáme východiska ze situace, kterou neumí řešit vlastními silami.
Kromě telefonického kontaktu nabízíme základní sociální poradenství po internetu -email:ld.plzen@atlas.cz - odpovídáme do 3 dnů
Cílem služby je, aby se klient ve svojí obtížné/krizové/ situaci vyznal, měl představu a potřebné informace o tom, jak bude svoji situaci řešit a zůstal součástí svého přirozeného prostředí. Služba je kvalifikovaně a situaci přiměřeně poskytována na základě individuálních potřeb klienta s respektem k jeho základním lidským právům/ bez rozdílu pohlaví, rasy, původu, náboženské a sexuální orientace, řeči, handicapu, politického přesvědčení a postavení ve společnosti/
Aktuální -stabilizace psychického stavu uživatelů, zamezení toho, že se krize bude prohlubovat,uvolnění napětí, zmírnění příznaků, překonání krize, perspektivní cíl - propracování blízké budoucnosti.
Služba LD poskytuje dle individuální zakázky uživatele
1/celá populace v subjektivně obtížné životní situaci (může jít například o problémy se sebou samým, vztahové problémy, různé typy krizí, osamělost atd.). Služby Linky důvěry a psychologické pomoci v Plzni jsou poskytovány každému, kdo se na linku obrátí, bez omezení věku, bydliště, problematiky. V případě, že uživatel potřebuje jiný typ služby (např. právní poradenství), poskytujeme příslušné kontakty.
2/ informovaná veřejnost - primárně preventivní program zaměřený na seznámení s krizí jako přirozenou součástí života a s krizovými službami pro děti a dospělé,informace pro média,pro úřady,instituce, spolupracující odborníky
Služby neposkytujeme a můžeme odmítnout dle zákona v případech:
Služba zachovává a rozvíjí důstojný život uživatelů, je bezpečná a je poskytována odborníky.
Anonymita a bezpečnost
Uživatelé často využívají služeb linky důvěry právě kvůli anonymitě, která jim poskytuje pocit bezpečí v kontaktu.
Nízkoprahovost
Jsme dostupní pro každého, kdo potřebuje službu linky důvěry.
Akceptace potřeb a volby uživatele, respekt k němu a jeho názoru. Patří k zásadám
krizové pomoci, že volajícímu nasloucháme, reflektujeme jeho situaci, poskytujeme mu podporu, ale zásadně mu nevnucujeme řešení. Individuální a aktivní přístup k řešené situaci,citlivé a empatické zacházení.
Možnost ukončit či přerušit kontakt se službou kdykoliv
Odbornost
Všichni pracovníci jsou vzdělání v oboru telefonické krizové intervence a při poskytování služby se řídí etickým kodexem pracovníka linky důvěry a pracoviště linky důvěry.
Služba je poskytována zdarma / pouze za cenu běžného telefonického hovoru/
Právo na informace - poskytnutí informací potřebných k řešení situace případně
kontakty na jiné psychosociální služby
Možnost podat stížnost - na krizového pracovníka , kvalitu služby,organizaci
u vedoucího pracovníka a zřizovatele
1.5.2012 | Simona Bejvlová Vedoucí LDPP |